"Sunt epoci în care nu poti inainta decat mergand contra curentului" - Mircea Eliade
Home » » Yoga si crestinism

Yoga si crestinism

In general acum in Romania se vehiculeaza ideea ca sunt incompatibile. Dumnezeu stie cum o mai fi in viitor. smile.gif
Probabil orice yoghin isi va pune la un moment dat intrebarea daca nu cumva "crestinii" care acuza yoghinii de erezie&co au dreptate. Singurul raspuns cert este dat de experienta. Daca yoghinul va avea experienta atat in practica Yoga cat si a invataturilor lui Iisus, atunci el va putea aprecia in cunostinta de cauza. Daca nu, atunci el este orb, si practic el nu va fi sigur de raspunsul sau, oricare ar fi el.

Am vazut destul de multi yoghini care au renuntat la practica Yoga datorita presiunilor facute de apropiatii sai "crestini". Cu unii sunt prieten si acum. Eu oricum n-am niciun resentiment fata de ei. Practic nu exista alegere buna sau alegere rea, totul tine de persoana in cauza si de situatia in care se afla.

Experienta mea arata ca nu exista nicio incompatibilitate intre Yoga si Iisus. Exista insa o incompatibilitate intre Yoga si doctrinele Bisericilor, din urmatorul punct de vedere: un yoghin va avea tendinta sa fie liber, sa gandeasca liber, sa se exprime liber, in timp ce Bisericile iti vor impune in ce sa crezi si in ce sa nu crezi, doctrina lor fiind ceva care nu este la latitudinea oamenilor "de rand" sa o analizeze sau conteste. Opinia mea este ca libertatea este mai importanta decat apartenenta la o organizatie religioasa care iti afecteaza libertatea.

Adoptand calea libertatii absolute, vei fi probabil un om extrem de incomod, vei avea o gramada de probleme din cauza majoritatii oamenilor, dar vei fi onest si sincer fata de tine insuti si fata de Dumnezeu.

2 comentarii:

  1. citeste http://www.sfaturiortodoxe.ro/marii-initiati-india-parintele-paisie/

    RăspundețiȘtergere
  2. Aceasta carte este de pe sfaturiortodoxe este o "facatura" prezentata drept "marturie".

    Exemple de falsuri si manipulari:
    1. In Capitolul "Calatoria catre Babaji", acesta este prezentat astfel :
    "Tot de la el am aflat că gurul apăruse de nicăieri în regiune, ca un tânăr în jur de 20 de ani; nimeni nu stia de unde venise, nimeni nu-1 mai văzuse înainte. II descoperiseră niste ciobani. De 40 de zile si nopti medita. Când a deschis ochii, o întreagă multime se adunase deja în jurul său. L-au întrebat cine este, iar el a răspuns: „Babaji“. Au râs cu totii, fără să-1 creadă. S-a retras în munti, în vechiul templu, si peste putin timp au început să vină yoghini din diferite zone, gurusi de prestigiu care l-au recunoscut după câteva semne pe care le avea la picioare ca fiind încarnarea lui Babaji, si i s-au închinat."

    Dar din marturiile lui Yogananda si Sri Yukteswar reiese ca Babaji este un maestru foarte retras, si nici vorba de astfel de povesti cu "recunoasteri".

    2. In capitolul urmator sunt "marturii" de tot hazul: Babaji are 140 de kile la 1,70m , e imbracat in haine si incaltari scumpe aduse din Occident, hipnotizeaza copii, este isteric samd. :)

    3. In capitolul "Oamenii ashramului", pe langa acuze la adresa yoghinilor care sunt acuzati de "sechestrare de persoane" si altele asemenea (evident care nu pot fi verificate si de care n-a auzit nimeni in afara de autorul cartii), se spune ca "In Upanisade Yoga e considerata magie inalta". Ori in realitate in Upnishade Yoga nu este tratata ca fiind magie. Deasemenea se fac asociatii false intre yoghini si chiromantie.

    Intr-un cuvant aceasta "marturie" reprezinta o hilara minciuna, care este in totala contradictie cu marturiile specialistilor in Istoria religiei si in orientalistica care au vizitat India, si este la indemana oricui sa-l citeasca de exemplu pe Mircea Eliade.

    RăspundețiȘtergere