"Sunt epoci în care nu poti inainta decat mergand contra curentului" - Mircea Eliade
Home » , » Înlocuiţi carnea cu ciupercile

Înlocuiţi carnea cu ciupercile

Trei-patru porţii de ciuperci pe săptămână, sursa perfectă de proteine. Nu mai avem nevoie de carne, nu mai simţim oboseala şi spunem adio durerilor de stomac. „Mănăstirea într-un picior” nu este doar subiect de ghicitoare, ci şi un tratament naturist.

Tot mai multe studii arată că ciupercile ar putea intra în categoria super-alimentelor, alături de broccoli şi afine. Iată care sunt principalele beneficii aduse organismului.

Sursă de fibre, vitamine şi minerale
Ciupercile sunt într-adevăr un aliment-minune. Asta pentru că nu conţin grăsimi, zahăr ori sare şi sunt o sursă valoroasă de fibre şi vitamine din grupul B. Ciupercile conţin şi minerale esenţiale, dintre care potasiu, cupru, fier şi fosfor. Dar cel mai semnificativ este seleniul, care nu se găseşte în prea multe fructe sau legume.

Scad apetitul
Cu mai mult de 90% apă, ciupercile te fac să te simţi sătul fără să creşti conţinutul caloric.

Ajută în diete
Ciupercile au foarte puţine calorii. O cană de ciuperci asigură organismului 50 de calorii din care acesta îşi poate extrage energia necesară. Această calitate le transformă într-un aliment de bază în curele de slăbire.

Bogate în proteine
Dintre toate legumele, ciupercile sunt considerate cel mai bun substitut pentru carne. Mai mult, spre deosebire de carne, ciupercile sunt mult mai uşor de digerat, procesul de digestie necesitând un consum mai mic de energie din partea organismului.

Leac împotriva cancerului de sân
Cancerul de sân poate fi prevenit prin consumul zilnic de ciuperci, spun cercetătorii. Astfel, femeile care introduc în alimentaţia zilnică ciupercile prezintă un risc mai redus de a se îmbolnăvi de cancer mamar. Specialiştii susţin că şansele de a dezvolta tumori mamare sunt cu atât mai mici, cu cât consumul de ciuperci este asociat cu cel de ceai verde.

Înlătură oboseala şi anxietatea
Anxietatea, oboseala şi stresul se pot trata şi preveni cu ajutorul ciupercilor, datorită conţinutului mare de zinc şi vitamine din grupul B. Consumul a trei ciuperci zilnic reduce considerabil senzaţia de epuizare fizică şi intelectuală, dar şi sentimentul neplăcut de iritare şi anxietate.

Ciupercile de cultură, bogate în antioxidanţi
Ciupercile Champignon conţin mai mulţi antioxidanţi decât germenii de grâu şi de ficatul de pui. În consecinţă, au capacitatea de a întări sistemul imunitar.

Extractele din ciuperci Pleurotus (burete sau păstrăv de fag) au fost încorporate în tincturi, ceaiuri sau pilule şi au multe efecte benefice: antibacterian, antiviral, reduc tensiunea, protector cardio-vascular şi tonic pentru sistemul nervos.
Sursa: clicksanatate.ro

5 comentarii:

  1. ok,am inteles ca ciupercile sunt bogate in proteine care se digera usor,dar valoarea nutritiva a unui aliment este data si de gradul de asimilare al nutrientilor continuti;din pacate articolul nu ne lamureste prea mult in legatura cu acest aspect...anterior am citit articole care sustin ca ciupercile doar tranziteaza sistemul digestiv uman,neinfluentand prea mult anabolismul proteic...care din opinii o fi cea adevarata? sunt direct si intens interesat de acest aspect.

    RăspundețiȘtergere
  2. N-am auzit si nici n-am simtit asa ceva mancand ciuperci. Unde ati citit asemenea articole? Poate nu era vorba de ciuperci comestibile ci de mucegaiuri ori de micoze :D.

    Cautati opiniile unor specialisti in nutritie (de exemplu Mencinicopschi) si apoi testati singur in loc sa teoretizati inutil.

    RăspundețiȘtergere
  3. Apreciez ironia,totusi intentia mea nu era de a incepe o polemica ci de a-mi completa informatia...imi plac ciupercile,dar eram curios sa aflu daca-mi ofera doar o placere gustativa sau imi aduc si beneficii nutritive.In general vegetalele,chiar bogate in proteine nu au acelasi profil al aminoacizilor ca si alimentele de origine animala (o spune chiar dr.Mencinicopschi);repet nu doresc o polemica ci doar sunt sincer interesat daca cu adevarat cipercile ar fi o alternativa reala la produsele din carne.Multumesc pt amabilitatea de a-mi fi raspuns.

    RăspundețiȘtergere
  4. Va mai postez o informatie poate va este de folos:

    Ciupercile sunt unul dintre cele mai hipocalorice alimente, putand constitui o parte importanta a unui regim de slabire. Pentru asta insa nu trebuie sa le mancam prajite, sa le adaugam grasime, sa le combinam cu carbohidrati. 100 de grame de ciuperci contin aproximativ 2 g proteine, 300 mg potasiu, 40 micrograme acid folic, 1 mg fier, dar nu au decat 15-20 de calorii.

    Ciupercile comestibile nu contin amidon, fiind recomandate in alimentatie indiferent de varsta sau de afectiuni. In acelasi timp sunt o sursa importanta de potasiu, fier, calciu, sodiu, fosfor, zinc, vitaminele B1, B2, B3, B6, C, D, E, acid folic. “Ciupercile se apropie mult de carne, datorita continutului de glicogen – zaharul de rezerva specific carnii, similar amidonului continut de plante.

    De aceea, ciupercile sunt un fel de hibrid intre proteina vegetala si cea animala, sunt foarte bogate in aminoacizi, in special glutamat, care le da un gust apropiat de cel al carnii”, arata prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetari Alimentare. Datorita continutului de vitamine si minerale,ciupercile combat oboseala si astenia, previn bolile cardiovasculare si chiar cancerul.

    Intaresc sistemul imunitar

    Ciupercile contin fitonutrienti, dar si unele substante cu efect antibiotic, recomandate in prevenirea infectiilor virale. Alaturi de celelalte substante nutritive, fitonutrientii au efect de stimulare si intarire a sistemului imunitar. Prin continutul ridicat de fibre alimentare, ciupercile sunt un aliment foarte usor de digerat. Insa trebuie sa fie proaspete atunci cand le consumam. Daca sunt pastrate mai multe zile in conditii improprii, chiar si cele comestibile pot deveni toxice.Ciupercile se pot conserva in mai multe feluri: prin murare, marinare, uscare, in ulei. In toate aceste cazuri isi pastreaza proprietatile nutritive.

    Intoxicatii alimentare

    In tara noastra cele mai cunoscute ciuperci comestibile sunt champignionul (Agaricus bisporus), buretii de fag (Pleurotus), manatarca (Boletus edulis). “Recomandarea mea expresa este sa nu cumparam si sa mancam ciuperci decat din surse sigure. Altfel riscam sa punem pe masa ciuperci otravitoare care provoaca intoxicatii puternice, blocaje renale, care netratate in timp util pot duce chiar la moarte”, avertizeaza prof. dr. Gh. Mencinicopschi. Intoxicatii pot provoca si ciupercile comestibile care au crescut intr-o zona in care sunt prezente substantele toxice in sol. Intoxicatiile se manifesta prin greturi, varsaturi, ameteli, tulburari de vedere, dureri abdominale puternice.

    Bogate in fier si calciu

    Una dintre cele mai bune ciuperci de la noi, manatarca, are gust de carne, dar nu contine colesterol. In 100 g manatarca proaspata se gasesc 4 g proteine, 0,8 grame lipide, 1,4 g glucide, 3 g fibre alimentare, 28-30 kilocalorii. De asemenea contine in cantitati mari fier, calciu, sodiu, potasiu, fosfor, zinc, vitamina B1, B2, B3, C, acid folic, vitamina E, vitamina D, necesara pentru fixarea calciului in oase.

    Proprietati antitumorale

    In tratamentele naturale asiatice, pentru proprietatile lor antitumorale sunt folosite si unele ciuperci “medicinale”. Cele mai cunoscute sunt Maiitake si Shiitake, aceasta din urma a inceput sa se cultive si la noi. La japonezi, ciupercile Shiitake sunt folosite in tratarea bolilor de inima, pentru fortificarea sistemului imunitar si pentru cresterea rezistentei la boli virale.

    In China, in timpul dinastiei Ming, aceste ciuperci erau renumite pentru ca le dadeau luptatorilor o vigoare deosebita, fiind consumate mai ales inainte de batalii. In acest moment, in Occident se fac studii pentru a demonstra proprietatile terapeutice ale ciupercilor asiatice.

    Sursa: http://www.jurnalul.ro

    RăspundețiȘtergere
  5. ok,multumesc,m-ati convins;chiar daca cantitatea de proteina continuta e infima fata de cea continuta de carne(2-4%vs18-22%), ciupercile au alte principii nutritive interesante,care ma fac sa le apreciez nu doar pt savoarea lor...m-am aprovizionat deja cu cateva caserole de champignon...yummie!

    RăspundețiȘtergere