Un ofiţer SRI acuză poliţia politică din cadrul acest serviciu secret!
Ofițerul a refuzat să intre în amănuntele acestui caz, acceptând să facă cu greu doar câteva precizări. Perioada la care se referă a încadrat-o ca fiind între ”anii 2005, 2006”, când la conducerea SRI se afla Radu Timofte.
”Am făcut mai multe rapoarte în care am sesizat acele aspecte și le-am
depus la mai multe instituții. Am fost primit în audiențe și de către
conducerea acelor instituții și de către conducerea SRI. Ca urmare, s-au
inițiat niște acțiuni, s-a tăiat în carne vie acolo unde s-au constatat
niște adevăruri, s-a făcut ce trebuia făcut. Mai multe nu am ce să
spun”, a fost scurtul dialog telefonic cu angajatul SRI.
Mai jos aveti unul dintre rapoartele acestui
cadru al SRI, din care reiese cam ce cercetări și verificări a trebuit
să facă actuala conducere a SRI în urma celor sesizate de ofițerul
petent.
"Domnule preşedinte,
Subsemnatul … ofiţer în cadrul SRI, cu respectul cuvenit, vă solicit
audierea mea în regim de urgenţă pentru a vă aduce la cunoştinţă abuzuri
săvârşite de decidenţi SRI ca urmare a raportărilor efectuate atât la
nivelul conducerii instituţiei cât şi la nivelul comisiei comune
permanente a Camerei Deputaţilor şi Senatului pentru exercitarea
controlului parlamenar asupra activităţii SRI.
Întrucât domnul
preşedinte…… mi-a comunicat în cadrul audierilor că cea mai mare parte
din aspectele semnalate, altele decât cele care ţin de poliţie politică,
nu sunt de competența comsiei conduse de domnia sa, vă supun atenţiei
celelalte aspecte a căror gravitate o apreciaţi dumneavoastră.
În
concret, vă fac cunoscut un set de întrebări, la care propun să răspundă
atât eu cât şi domnul prim adjunct Coldea, în şedinţe diferite, în
ordinea stabilită de dumneavoastră. Prin recurgerea la o astfel de
procedura consider că audierile se vor desfăşura la obiect şi într-un
timp relativ scurt, membrii comisiei având posibilitatea să-şi
formuleze cu anticipaţie întrbarile corespunzătoare pe marginea
subiectului ce se doreşte a fi detaliat.
Din această perspectivă, cu permisiunea dumneavoastră, formulez următoarele întrebări:
1. Este adevărat că, în pofida prevederilor legii 300 din 2004
republicata, privind statutul judecătorilor şi procurorilor, există
magistraţi care colaborează cu serviciul de informaţii sau mai grav au
statut de ofiţer acoperit? Cunoaşteţi situaţia unui magistrat care pe
parcursul mai multor ani a solicitat insistent să i se aprobe renunţarea
la statutul de ofiţer acoperit fără a i se aprobă cererea? Este
adevărat că în toţi aceşti ani magistratul a fost constrâns să încalce
legea prin completarea unor declaraţii pe proprie răspundere prin care
rezultă că nu face parte din rândul ofiţerilor acoperiţi, informatorilor
şi colaboratorilor serviciilor de informaţii?
2. Aveţi cunoştinţă despre cazul unui ofiter care a interceptat ilegal
convorbiri telefonice din dispoziţia unui lider politic judeţean, cu
legături de autoritate la cel mai înalt nivel? Dacă da, ce obligaţii
aveţi în astfel de cazuri şi de ce nu aţi dispus măsurile legale?
3. Care era statutul lui, ce probe deţinea la momentul arestării şi
ce efecte ar fi produs în structura de vârf a instituţiilor în
eventualitatea publicării-predării lor instituţiilor abilitate? Existau
informaţii privitoare la iminenta sa suprimare fizică? Dacă da, au fost
verificate în vederea identificării autorului/autorilor eventual şi
celor care au dispus eliminarea sa fizică?
4. Ofiţerii care au marşat în direcţia ordonată de obţinerea unor
date, informaţii şi documente ce ţin de poliţie politică (aspecte
punctuale au făcut obiectul sesizării comisiei de control a SRI) au
beneficiat de avansări promovări şi/sau li s-a oferit posibilitatea
să-şi angajeze rudele apropiate în instituție drept recompensă pentru
modul cum şi-au îndeplinit sarcinile? Au aceşti ofiţeri nou-angajați
utilitate pe posturile pe care sunt încadraţi?
5. Există în SRI ofiţeri care sub o formă sau alta au refuzat să se
implice personal sau prin direcționarea subordonaţilor în culegerea unor
astfel de informaţii? Este adevărat că asupra acestora s-au dispus
presiuni greu de suportat cu intenţia de a-i determina să-şi prezinte
demisia, deşi calificativele obţinute de ei în ultimii ani erau de
foarte bine?
6. Este adevărat că presiunile la care a fost supus unul dintre
ofiţerii care nu s-a conformat au constat în practici ce încalcă în mod
vădit drepturi prevăzute de Constituţie ( art 21,22,26,41,52 şi 52),
respectiv:- îngrădirea drepturilor de a se adresa instituţiilor
abilitate, prin utilizarea unor forme de constrângere extreme?-
declanşarea unor provocări a căror finalitate a fost ştirbirea
autorităţii în fața subalternilor sau în cadrul colectivului din care
face parte?- combinaţii ce au vizat terorizarea să psihică, având ca
victime colaterale membrii familiei ofiţerului- provocări care au condus
la deteriorarea climatului şi a relaţiilor din familie?- sancţiuni
pentru situaţii neconforme cu realitatea?- diminuări salariale pentru
fapte care nu cădeau în sarcina sa?- acordarea cu întârziere a soldei?-
punerea în imposibilitate de a-şi exercita atribuţiile?
7. Există ofiţer sancţionat căruia, din dispoziţia dumneavoastră,
contrar reglementărilor, nu i s-a adus la cunoştinţă măsura luată asupra
lui şi nici cauzele care au stat la baza aplicării ei? Aceeaşi situaţie
şi în cazul calificativului acordat?
8.Este adevărat că ofiţerul care şi-a exprimat în scris şi în mod
repetat intenţia de a-i raporta domnului director abuzurile şi
practicile de poliţie politică din instituţie a fost obstrucționat
permanent în acest drept al său? Mai mult, au existat situaţii când
ofiţerului i se aducea la cunoştinţă că este aşteptat la raport de
domnul director, iar după ce acesta se deplasa sute de km constata că
decidentul este în concediu de odihnă sau, în alte cazuri era aşteptat
de cadre delegate de dumneavoastră? Există o prevedere în regulament
potrivit căreia repetarea faptelor de care se face vinovat un cadru
militar se redirecţionează la nivelul ierarhic superior acestuia, în
speţă domnului director? De ce nu s-a aplicat regulamentul în acest caz?
9. Pentru a constrânge ofiţerii incomozi să-şi dea demisia, utilizaţi
drept instrument neacordarea/amânarea acordării autorizaţiei la
informaţiile clasificate, profitând de o prevedere a legii potrivit
căreia persoanei supuse verificării nu i se aduce la cunoştinţă motivul
pentru care se referă eliberarea autorizaţiei? Există situaţii de
depăşire cu mult peste termenul prevăzut de lege pentru eliberarea
autorizaţiei? Ce se ascunde în spatele acestui exces şi cine se face
responsabil de nerespectarea prevederilor legii?
10. Există ofiţeri care nu au beneficiat de decontarea cheltuielilor
de transport pe perioada concediilor, în ciuda prevederilor legale deşi
au solicitat în nenumărate rânduri, inclusiv în scris, acordarea acestui
drept? Care este raţiunea pentru care s-a acordat în mod arbitrar acest
drept?
11. Există ofiţeri cărora, din ordinul dumneavoastră li s-a comunicat
în mod oficial că au fost înaintaţi în grad înainte de termen fără ca
acest lucru să concorde cu realitatea? Realizaţi impactul unei astfel de
minciuni care finalizate ies la iveală, fie şi după ani de zile?
Consideraţi că în acest mod i s-a încălcat reputaţia?
12. Există practici, recomandate de dumneavoastră, potrivit cărora
decizii importante privind: - cuantumul salarial obţinut pe postul
transferat- funcţia reală pe care urmează să se transfere- conţinutul şi
modul de aplicare a unor ordonanţe/ ordine cu caracter intern- drepturi
băneşti acordate în anumite situaţii- condiţii de cazareNu se aduc la
cunoştinţa cadrelor sau, în alte cazuri sunt dezinformate(prin
transmiteri pe cai indirecte a unor mesaje disparate şi implicit
incoerente) sau, mai grav, minţite în legătură cu situaţia
existentă?Dacă da, conştientizaţi consecinţele confuziei şi neîncrederii
generate în corpul acestor ofiţeri pentru care minciuna reprezintă un
subterfugiu mizerabil, iar onoarea şi demnitatea virtuţi supreme?
13. Cunoaşteţi că ofiţerul care şi-a făcut cunoscută în scris
intenţia de a sesiza comisiei unele abuzuri precum şi faptul că
instituţia nu este echidistanta politic, a fost amenințat cu trecerea
imediată în rezervă (fără a exista motive care să susţină decizia), dar
şi cu suprimarea fizică? Din aceleaşi considerente acelaşi ofiţer a fost
ameninţat cu sesizarea Parchetului? La ordinul cui s-a apelat la
aceste forme extreme de şantaj, din moment ce el avea obligaţia legală
să raporteze comisiei parlamentare?
14. Este adevărat că aţi dispus ca prin combinaţii judiciare
elaborate şi corelate ofiţerul incomod să fie atras în activităţi
infracţionale de către cadre active şi în rezervă care au primit ordine
stricte în acest sens? Pentru ce se doreşte cu atâta consecventa că
acest ofiţer să fie anchetat?
15. Cunoaşteţi situaţia unui ofiţer care, timp de peste patru ani, a
transmis conducerii SRI zeci de raportări punctuale verificabile(cine,
când , unde, etc) privind abuzuri şi acţiuni de poliţie politică? Ce s-a
întâmplat cu acele raportări transmise în marea lor majoritate după
producerea evenimentelor? Dar cu casetele ce conţin discuţiile purtate
pe aceleaşi teme?
16. Puteţi preciza de câţi ani este monitorizat continuu acest
ofiţer? Câţi lucrători au fost angrenaţi? Ce mijloace s-au folosit şi
care este costul total al operaţiunilor derulate? Acceptaţi că ofiţerul
are o conduită ireproşabilă din moment ce, în pofida provocărilor/
monitorizărilor îndelungate, nu există nicio dovadă să susţină
contrarul?
17. S-a procedat vreodată la dezinformări sau contrafacerea unor
probe în ceea ce-l priveşte pe ofiţeri? Dacă deţineţi probe privind
orice nerespectare a reglementărilor interne sunteţi de acord să îi
cereţi să întocmească un raport pe marginea împrejurării respective? La
solicitările sale repetate i s-a comunicat că nu i se poate reproşa
nimic, atât în plan profesionat cât şi sub palier contrainformativ? Dacă
lucrurile stau aşa, cum explcati măsurile dispuse împotrivă să?
18. În baza principiului necesităţii de a cunoaşte prevăzut de legea
82 din 2002 puteţi pune la dispoziţia comisiei toate raportările sale
olografe privind abuzurile la care a fost supus şi ilegalităţile
săvârşite de decidenţi? Ce acţiuni aţi întreprins în urma raportărilor
sale, altele decât cele referitoare la monitorizarea sa permanentă?
19. Cunoaşteţi că deşi aţi dispus ca ofiţerul să fie transferat pe
cât posibil de mult, (pentru că nu are studiile prevăzute), a fost
apreciat cu calificativul de foarte bine(98 de puncte) în pofida
presiunilor la care a fost supus?
20. Ce şanse la o viaţă normală îi mai acordaţi unei persoane care a
cutezat să vă pună întrebările de mai sus, persoane care, în naivitatea
lui de ofiţer SRI, încă mai aspira la o cultură europeană şi valori
democratice?
Rog transmiterea setului de întrebări tuturor membrilor Comisiei,
inclusiv domnului director al SRI căruia, cu respectul cuvenit, îi
solicit şi pe această cale aprobarea ieşirii la raport.Dată fiind
necesitatea respectării cadrului legal privitor la condiţiile de acces
la informaţiile clasificate, rog Comisia să-mi confirme în scris,
înainte de audiere, dacă în integralitatea componenței sale este
abilitată să ia act de informaţiile deţinute, în totalitate sau în
parte, în baza principiului necesităţii de a cunoaşte prevăzut de actele
normative în domeniu."
Citiţi mai mult: Acuzațiile de poliție politică ale SRI pe vremea lui Radu Timofte, comentate de ofițerul care a facut raportul
Citiţi şi:
Jurnaliştii reclamă infiltrarea în redacţii a unor agenţi sub acoperire ai serviciilor secrete
Magistratii, TVR si Radioul confirma: Securitatea a reinviat!
Avem dovada! În cazul MISA-Gregorian Bivolaru poliţia politică a continuat şi după 1990!
Un angajat din serviciile secrete dezvăluie presiunile care se fac pentru a se obţine în mod abuziv condamnarea lui Gregorian Bivolaru
Noua Securitate mai puternica decat securitatea comunista
Dosarul de la Securitate al lui Gregorian Bivolaru "protejat" de CNSAS
Efectele
pe care le-au avut asupra vieţii lui Gregorian Bivolaru notele
informative date de masonul Gelu Voican Voiculescu la securitate
Concluziile
scrise ale revoluţionarului Marius Mioc în procesul în care alături de
Gregorian Bivolaru a solicitat recunoaşterea statutului de colaborator
al securităţii pentru Gelu Voican Voiculescu
Niciun comentariu :
Trimiteți un comentariu