Iisus si problematica revelarii Sinelui
Iisus nu vorbeste in mod explicit de revelarea Sinelui. Intre invatatura Sa si cea a lui Ramana Maharishi sau Nisargadatta Maharaj exista o diferenta evidenta. Privind la aceste 2 tipuri de invataturi spirituale, este clar ca exista doua abordari diferite ale mesajului spiritual.
Personal consider ca invatatura lui Iisus este mult mai eficienta in a-i ajuta pe oameni sa evolueze spiritual.
Citind cartile cu invataturile lui Ramana Maharishi sau Nisargadatta in care sunt prezentate intrebari ale discipolilor si raspunsuri ale maestrilor, apare clar ca imensa majoritate a acelor discipoli nu intelegeau, nu patrundeau esenta invataturilor acestor maestri. Si aceasta este intrucatva normal, fiindca acesti maestri vorbesc despre un nivel inalt spiritual, pe care n-ai cum sa-l intelegi daca nu-l traiesti. Din acest punct de vedere, diferenta fata de mesajul lui Iisus este imensa. Iisus vorbeste de lucruri simple, care sunt accesibile omului obisnuit. Calea descrisa de El este clara si punctele cheie ale invataturii Sale au certe legaturi cu viata obisnuita a omului (vezi si numeroasele Sale parabole).
Din cauza relativei dificultati a invataturilor maestrilor care au vorbit exclusiv de Revelarea Sinelui(dificultate care apare din cauza ca acest aspect nu poate fi cu adevarat inteles decat atunci cand este trait), apare o pacaleala careia ii cad prada multi care abordeaza aceste invataturi. Multi cautatori ajung sa inteleaga intelectual teoria Revelarii Sinelui, si datorita presiunii la care ii supune ego-ul in vederea obtinerii de rezultate, ei ajung sa creada ca si traiesc aceasta stare, doar fiindca emotional ajung sa se apropie de ceea ce zice in teorie. Astfel, stari emotionale
trecatoare care se aseamana cu ceea ce zice teoria sunt confundate cu starile netrecatoare.
Aceasta pacaleala este puternica si datorita unui alt aspect: acesti maestri nu insista mult pe aspectul dual bine/rau, fiindca ei se focalizeaza pe aspectele transcedente specifice Sinelui. Ori acest mod de prezentare ii face pe multi sa creada ca ei pot atinge Realizarea Sinelui fara sa se preocupe in mod hotarat de eliminarea aspectelor rele care inca mai exista in caracterul lor. Evident ca acest mod de a proceda ii va impiedica sa atinga cu adevarat aspectele transcedente, si apoi datorita presiunii egoului in directia obtinerii de rezultate, vor cadea in capcana descrisa mai sus, in care isi vor inchipui ca au atins rezultatele spirituale ale Realizarii Sinelui.
Invatatura lui Iisus evita cu intelepciune aceasta capcana tentanta. Iisus vorbeste enorm de aspectul moral al practicii spirituale, si evita sa vorbeasca mult despre aspectul transcedent al realizarii spirituale. Motivul este simplu: cine ajunge acolo vede cum este. In felul acesta este evitata capcana iluzionarii atingerii rezultatelor de nivel transcendent(in care multi se straduie sa se auto-convinga ca traiesc starile expuse ca fiind telul final, desi au mari restante morale), si se pune accent pe partea care are cea mai mare importanta dpdv. practic pentru imensa majoritate a oamenilor (care au importante hibe morale). Iar rarele fiinte umane care au un caracter precum o piatra pretioasa, se vor descurca si fara descrierea amanuntita a nivelului ultim(lucru care oricum nu prea poate fi facut exact), fiindca le sunt deajuns chiar si cateva vorbe si Dumnezeu ii va indruma.
Iisus vorbeste foarte des despre Revelarea Sinelui, cand foloseste cuvintele "Eu sunt" se refera la Sine, exact acelasi lucru este scris si aici http://me.magiclove.ro/trezirea_c__c1_proiectie_astrala_56id, tot despre Revelarea Sinelui http://me.magiclove.ro/trezirea_c__c1_descoperirea_eu-ului_superior_60id
RăspundețiȘtergereLogica (de nivel elementar chiar) ma obliga sa spun ca a vorbi despre Sine este una, si a vorbi explicit despre Revelarea Sinelui este altceva.
RăspundețiȘtergereDupa cum a vorbi despre frumusetile unei lumi indepartate este una, iar a descrie practic cum se ajunge acolo este cu totul altceva.
In lumina acestui aspect, abordarea lui Iisus este alta decat cea a lui Ramana Maharishi.
Calea lui Maharishi nu poate fi urmata EFICIENT decat de oameni foarte intelepti. Calea data de Iisus poate fi urmata(sau inceputa macar) de toata lumea, inclusiv de oamenii mediocri.
Eu nu am discutat persoanele (Iisus sau Maharishi), ci metodele spirituale data de ei pentru a ne ajuta sa evoluam spiritual.
Folosind logica mai ales cea "de nivel elementar" nu se poate ajunge prea departe in acest domeniu.
RăspundețiȘtergereCauta sa vezi in inima ta sensul real si pur spiritual al cuvintelor lui Iisus "Eu sunt Calea Adevarul si Viata" si ai sa vezi ca Iisus vorbeste chiar de o Cale spre acest "Eu sunt", bineinteles Iisus nu numai c-a vorbit foarte clar si explicit ci a si dat modalitatea practica de-a pasi pe Calea Revelarii Sinelui prin Viata Sa. Sigur este diferit fata de Calea urmata de Maharishi dar telul este acelasi.
Eu zic ca este necesar sa ne oprim aici, sunt Realitati prea marete si nu pot fi analizate de "logica de nivel elementar"...
POATE intr-adevar folosind logica de nivel elementar nu se poate merge prea departe in domeniul Revelarii, dar SIGUR este ca inabilitatea de a folosi logica macar la nivel elementar duce la incapacitatea de oglindi aceste realitati la nivel mental, la nivelul expunerii, la nivelul comunicarii lor cu alte persoane.
RăspundețiȘtergereBineinteles ca telul final al cailor spirituale este acelasi si este dat de Realitatea Ultima Spirituala, Dumnezeu.
In rest se pare ca intelegem diferit notiuni elementare cum ar fi cuvantul "explicit". In opinia mea, de exemplu, pentru ceva care este expus "explicit", nu este nevoie sa vina Gigel si sa spuna "va spun eu ce a vrut sa spuna Iisus prin cuvintele".
Eu zic ca este EVIDENT ca Iisus a folosit la modul INTENS parabole, alegorii, pilde, aluzii, si ca este ridicol ca un om sa afirme faptul ca el a abordat "foarte clar si explicit "revelarea Sinelui". Ca se ajunge tot acolo este altceva, am spus asta in articolul initial si am explicat de ce cred ca Iisus a procedat mai bine adoptand o solutie oarecum indirecta: fiindca si-a adaptat mai bine calea la nivelul extraodinar de scazut al majoritatii oamenilor.