Opinii despre Yoga, Tantra, spiritualitate, despre o viata sanatoasa, despre iubire si sexualitate, despre abuzurile si nedreptatile savarsite impotriva yoghinilor, despre societatea contemporana si evolutia umanitatii, despre esecul planurilor de creare a unei dictaturii globale si despre prabusirea cabalei satanice a "iluminaților"

marți, 6 noiembrie 2007

Dhammapada - Buddha

Niciun comentariu :
11. Aceia care isi imagineaza ca fiind adevarat ceea ce nu este adevarat, si care vad ca fiind fals ceea ce este adevarat, nu ajung niciodata la Adevar, ci urmeaza dorinte desarte.

12. Aceia care cunosc ceea ce este adevarat ca fiind adevarat, si ceea ce este fals ca fiind fals, ajung la Adevar, si urmeaza dorinte intemeiate.
In primul rand Buddha face diferenta in cele 2 sutre intre imaginatie si cunoastere in ceea ce priveste aflarea adevarului. Exista oameni atat de lenesi in ceea ce priveste adevarul cu privire la noi si la lumea care ne inconjoara, incat ei nu cerceteaza realitatea, nu au o abordare stiintifica fata de realitate, ci pur si simplu considera ca fiind adevarat ceea ce "le suna" lor mai bine. Astfel ei nu vor dobandi cunoastere, ci doar imaginatii. Chiar daca prin intamplare ei nimeresc ca imaginatia lor sa corespunda realitatii, ea tot nu va fi o reala cunoastere, fiindca ii lipseste experienta tenace care permite sa fie cunoscute toate fatetele unui aspect.

De exemplu sa luam relatia intre sanatate si o alimentatie corecta. Exista un grup de oameni care ignora total relatia intre sanatate si alimentatie. Ei nu ajung sa cunoasca adevarul privind aceasta relatie fiindca pur si simplu nu ii intereseaza, din diverse motive, aceste aspecte (de exemplu nu au ajuns sa constientizeze importanta sanatatii, sau nu ii duce capul sa inteleaga niste legaturi). Exista un al doilea grup de oameni care zic: "Da domnule, eu cred ca exista o legatura intre sanatate si alimentatia corecta", dar ei nu verifica acest lucru in practica ci aceasta idee este una pur teoretica in cazul lor, si care nu se reflecta in comportamentul lor. Astfel si acest al doilea grup de oameni raman la nivelul imaginatiei, si chiar daca in cazul asta imaginatia lor este una corecta, ea nu ii ajuta prea mult si este departe de cunoasterea care rezulta din practica. Si exista si un al treilea grup de oameni care, desi sunt poate neutri la inceput, isi zic : "Ia sa vad dom'le daca exista vreo legatura intre sanatate si alimentatie corecta. Nu stiu acum cum e, dar ia sa verific cum ma simt daca am o alimentatie corecta, si cum ma simt daca am o alimentatie incorecta". Si experimentand ei ajung sa cunoasca in detaliu, in mod direct si nemijlocit, relatia care exista intre statea de sanatate si modul de alimentatie. Acesti oameni care procedeaza astfel sunt cei care ajung la cunoastere, si pe care nimeni nu ii mai poate insela fiindca ei au cunoscut direct realitatea.

Buddha face deasemenea diferenta intre "dorintele intemeiate", adica dorintele care conduc la ceea ce este dezirabil pentru orice om (care conduc de exemplu la o stare de fericire elevata), si "dorintele desarte" care in loc sa conduca omul la ceea ce el doreste in mod profund (de exemplu la fericire) il conduc in cele din urma la ceea ce nu este dezirabil pentru niciun om (de exemplu la nefericire).

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu