Dupa manipularea genetica a hranei, s-a inventat si manipularea genetica a gustului
Ati vazut recent produse care se lauda ca nu au deloc zahar, sare ori glutamat monosodic, dar care in acelasi timp pastreaza gustul neschimbat? Atunci ar cam trebui sa va ingrijorati. O companie relativ noua,
Senomyx, a creat o serie de compusi care afecteaza direct modul in care percepem gusturile. Sub denumirea de arome artificiale sau identic naturale, care este deja prezenta pe multe dintre etichetele actuale, noile substante sunt incluse in produse care, desi nu contin zahar sau sare, creeaza aceeasi senzatie de gust dulce sau sarat atunci cand ating limba, prin "pacalirea" creierului.
Senomyx are deja contracte cu Kraft, Nestle, Coca Cola, Campbell Soup, Cadbury Schweppes, de exemplu pentru includerea de substante chimice care mascheaza prezenta gustului amar, prin inhibarea receptorilor de pe limba ai acestui gust si stimularea celor corespunzatori gusturilor dulce si sarat. Aceasta permite corporatiilor sa sustina ca produsele lor contin deloc sau mai putin zahar, sare sau glutamat de sodiu, senzatia de gust ramanand nemodificata.
Chestionate companiile au refuzat sa dezvaluie care dintre produse contin sau vor contine substante chimice de tipul celor mentionate mai sus. Aceste componente chimice nu trebuie evidentiate intr-un mod deosebit pe etichete deoarece pentru ele inca nu exista o legislatie corespunzatoare.
"Ajutam companiile sa-si curete etichetele" a spus Kent Snyder, director executiv la Senomyx. Mark Zoller, cercetatorul sef, a dezvaluit ca Senomyx a utilizat secventele genomului uman identificand sute de receptori ai gustului. Componentele chimice create de Senomyx stimuleaza acei receptori necesari pentru a amplifica gustul sarat ori dulce. Din aceasta perspectiva producatorii sustin ca aceste substante sunt complet sigure din punct de vedere al sanatatii consumatorului datorita cantitatilor mici utilizate (mai putin de 1 ppm - parts per million). Prin aceasta ipoteza ei au ocolit aprobarea FDA (Food and Drug Administration) si s-au limitat doar la obtinerea statutului de "recunoscut general ca fiind sigur" de la o asociatie a aditivilor dupa un studiu superficial efectual pe sobolani timp de doar 3 luni.
Directorul Centrului pentru stiinta in interes public Michael Jacobson a avertizat ca un studiu de 3 luni este total neconcludent. Introducerea unui nou aditiv in hrana necesita cel putin 2 ani de testari pe mai multe specii de animale.
Sursa:
http://www.naturalnews.com/022982.html
Niciun comentariu :
Trimiteți un comentariu