"Sunt epoci în care nu poti inainta decat mergand contra curentului" - Mircea Eliade
Home » » Hatha Yoga - o metoda simpla de crestere a eficientei posturilor corporale Yoga

Hatha Yoga - o metoda simpla de crestere a eficientei posturilor corporale Yoga

Eficienta oricarei posturi corporale poate fi crescuta printr-o modalitate extrem de simpla, usoara si rapida, cheia fiind de a ne concentra o scurta perioada de timp asupra zonei in care corpul nostru intra in contact cu solul, si urmarind sa dispunem in mod egal greutatea pe suprafata de contact, avand in minte ideea de echilibru.

Astfel exista doua aspecte pe care le putem avea in vedere daca dorim sa aplicam aceasta cheie de eficientizare, luand in considerare doua axe de referinta(axa X si axa Y) daca privim postura din punct de vedere geometric:

1. Deoarece la majoritatea asanelor zona de contact dintre corp si sol presupune o simetrie fata de coloana, vom cauta sa distribuim in mod egal greutatea pe zona de contact stanga fata de zona de contact dreapta.
Sa luam cazul posturii Padahastasana, la care zona de contact dintre corp si sol este constituita din talpile picioarelor. Aplicarea acestei chei de eficientizare presupune sa ne concentram atentia sa distribuim in mod egal greutatea corpului pe talpa piciorului stang si pe talpa piciorului drept. Pentru a realiza aceasta ne echilibram pozitia corpului pana in momentul in care presiunea pe care o simtim la nivelul talpii stangi este egala cu presiunea pe care o simtim la nivelul talpii drepte.

2. Al doilea aspect pe care il putem avea in vedere cand aplicam aceasta cheie de eficientizare consta in a distribui in mod egal greutatea pe zona de contact intre sol si corp (pe langa aspectul stanga/dreapta enuntat la punctul 1) avand in vedere axa fata/spate.
Astfel daca luam tot cazul posturii Padahastasana, vom cauta sa distribuim in mod egal greutatea pe toata lungimea talpilor. Ne vom concentra sa egalizam presiunea pe care o simtim la nivelul talpilor, astfel incat aceasta presiune sa fie resimtita uniform, egal la nivelul calcaielor, al mijlocului talpilor si la nivelul degetelor. Adica vom cauta sa nu apasam mai mult pe calcaie decat pe varfurile degetelor, de exemplu.

Acelasi mod de concentrare este valabil si in cazul in care zona de contact intre corp si sol in cazul diferitor altor asane implica fesele, picioarele(sau doar coapsele), bratele.

Aplicarea acestei chei ne permite sa obtinem rapid o stare de echilibru interior si armonie. De asemenea vom constata ca mintea se calmeaza rapid, se obtine o interiorizare mult mai buna precum si o stare interioara de transcendenta.

Acest articol inaugureaza o noua rubrica in cadrul blogului nostru, intitulata "Sfaturi pentru practica Yoga" (in engleza s-ar numi "Yoga tips and tricks"). Yoghinii care doresc sa impartaseasca si altora diverse aspecte verificate de ei si care puse in practica permit accelerarea evolutiei spirituale , sau care poate doresc sa impartaseasca yoghinilor incepatori diverse aspecte care tin de practica spirituala, si pe care ei le-au descoperit(ca eficienta, prin verificare personala) dupa ani buni de practica dar cunoscute pot ajuta si pe cei care au inceput de curand sa practice Yoga, sunt rugati sa ne scrie pe email.

0 comentarii:

Trimiteţi un comentariu

Va rugam sa folositi un limbaj decent si sa evitati diversiunile sau formularile manipulative, discriminatorii. In caz contrar comentariul dumneavoastra ar putea sa nu fie acceptat pentru publicare. Va multumim pentru intelegere.