Opinii despre Yoga, Tantra, spiritualitate, despre o viata sanatoasa, despre iubire si sexualitate, despre abuzurile si nedreptatile savarsite impotriva yoghinilor, despre societatea contemporana si evolutia umanitatii, despre esecul planurilor de creare a unei dictaturii globale si despre prabusirea cabalei satanice a "iluminaților"

luni, 23 aprilie 2007

Legatura intre dorinta egotica si agitatia mintii

Niciun comentariu :
Intre ceea ce zice Buddha - "Distruge(prin intelegere si transcendere) dorinta egotica" - si ceea ce zice Patanjali - "Distruge(prin intelegere si transcendere) agitatia mintii" - este o stransa legatura fiindca agitatia mintii este produsa de dorinta egotica care proiecteaza, autoiluzionandu-se ca va gasi fericirea si implinirea in exterior. Acesta este un mecanism fundamental care pune in miscare viata traita in ignoranta.

Este iluzoriu ca un aspirant spiritual sa-si inchipuie ca va reusi sa-si controleze mintea, atat timp cat el nu acorda o foarte mare atentie transcenderii dorintei egotice, la fel precum e iluzoriu ca sa ne inchipuim ca se vor opri valurile marii desi vantul continua sa bata cu putere.

Renuntarea la dorintele egotice nu poate apare decat daca aspirantul constata ca exista, dincolo de satisfacerea dorintelor egotice, "ceva" care aduce o fericire mult mai mare. Totusi cum nimeni nu poate merge in acelasi timp in 2 sensuri opuse, precum in cazul viermelui care se transforma in fluture, este necesar curajul aruncarii in necunoscutul unei vieti noi.

Varianta in care suntem cel mai putin liberi fata de dorintele egotice, este cand aceste dorinte ne subjuga atat de mult incat actionam cu totul automat sub comanda lor. Atunci cand reusim sa ne autoanalizam atunci cand aceste dorinte ne pun in miscare, am facut deja un prim pas catre o mai mare libertate interioara. Atunci ne putem pune intrebarile: "De ce fac eu aceasta actiune?", "De ce dau curs acestei dorinte egotice?", "Cum ma simt in timp ce fac aceasta actiune sub imboldul dorintei egotice?", "Ce am obtinut si cum ma simt dupa ce am facut aceasta actiune sub imboldul dorintei egotice?", "Starea obtinuta la final dupa ce am dat curs dorintei egotice este cumva starea pe care am crezut ca o sa o obtin, sau am fost cumva dezamagit?", "De cate ori am facut aceeasi actiune motivata de o anume dorinta egotica, si care a fost rezultatul de fiecare data?", "Oare daca am sa dau curs in continuare dorintei egotice, rezultatele se vor schimba, sau vor fi aceleasi ca si pana acum?". Actionand astfel, pe baza discriminarii si a detasarii, ne putem dobandi libertatea interioara.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu