Imbecilizarea continua. Campania Diesel: Esti liber sa fii prost!
Asa cum spuneam in
postarea anterioara din noua categorie "
Imbecilizare globala", prostirea sau imbecilizarea a deventi un fenomen global si programatic, adica exista cineva care urmareste, in conformitate cu un program bine stabilit, ca nivelul general de inteligenta al umanitatii sa scada. Nu doar mass media este instrumentul acestei campanii anti-inteligenta ci si alte corporatii interesate sa-si prosteasca mai usor clientii. Astazi va prezentam modul in care o companie de imbracaminte induce ideea ca "e mai cool sa fii prost".
Diesel a lansat o campanie de marketing care se numeste pur si simplu "Be stupid" ("Fii prost"). Intr-o lume lipsita de credinta si moralitate, in care mai toate valorile sunt rasturnate, tinerii idealisti si plini de frustrari care ar avea puterea si energia de a transforma lumea sunt directionati pe o linie moarta prezentata ca o directie "noua" si "originala":
Parintii si profesorii ti-au spus sa nu fii prost? De ce sa nu fii prost? Inteligenta e plistisitoare... Prostia e cool! Pentru o viata plina de succes, fii prost!
Iata cateva dintre sloganurile campaniei:
"Inteligentul are creier dar prostul are testicule (tupeu)"
"Prostul ar putea da gres dar inteligentul nici macar nu incearca" (imaginea arata un individ facand un lucru complet stupid si periculos pentru viata lui prezentat drept "curaj")
"Crezi ca esti destul de inteligent ca sa poti sa-ti permiti sa fii prost?"
"Prostul are mai multi prieteni"
"Inteligentul face planuri, prostul improvizeaza"
"Lumea e plina de oameni inteligenti asa ca fii prost"
"Traiasca prostia"
"Numai prostul poate fi cu adevarat stralucitor"
"Gandeste mai putin, fii mai mult prost"
Din aceeasi campanie publicitara face parte si seria de videoclipuri "Insula Diesel - Tara prostilor, salasul tupeistilor". In episodul "Redactarea constitutiei insulei Diesel" ce ar putea fi si o parodie la adresa Constitutiei americane, garantul drepturilor si al libertatilor cetatenilor SUA, prostia este numita "cea mai buna expresie a libertatii". Filmuletul este dublat, pentru ca personajele, care fac totul felul de actiuni lipsite de sens si inteligenta, nu vorbesc ci doar scot niste sunete nearticulate ca niste primitivi. De remarcat aparitia in mai multe cadre a unui cap de tap legat la ochi, simbol cu conotatii masonice ce aminteste atat de Baphomet (sau satan) zeitatea guvernatoare a masoneriei, cat si de ritualul de initiere in primul grad masonic in care candidatul este legat la ochi. Un element suplimentar al importantei acestui simbol satanic in clip este plasarea lui la inaltime pe un copac gros deasupra multimii, ca o entitate tutelara a grupului de oameni.
Un alt episod prezinta o lume in plina prabusire unde tineri lipsiti de inteligenta, ducand o viata fara sens, contribuie decisiv la distrugerea finala.
Mintile fragede ale tinerilor pot sa cada cu usurinta prada acestei spalari pe creier prezentate intr-un mod aparent "umoristic" si "nonconformist". Speculand nevoile de socializare si de afirmare ale adolescentilor campania Diesel le ofera drept model alternativ spiritul de turma, exhibitionismul si chiar terorismul.
Niciun comentariu :
Trimiteți un comentariu