"Sunt epoci în care nu poti inainta decat mergand contra curentului" - Mircea Eliade
Home » , , , » MISA şi Piaţa Universităţii

MISA şi Piaţa Universităţii

Se implinesc 17 ani de la evenimentele violente ce au pus capat, in iunie 1990, demonstratiei anticomuniste de 52 de zile din Piata Universitatii. Ca participant si observator atat al demonstratiei din Piata Univestitatii, cat si al fenomenului spiritual MISA pot spune ca exista cateva similitudini ale celor doua miscari si a modului de reprimare a acestora de catre autoritati, pe care o sa le expun aici.

Ambele miscari s-au lovit de prejudecatile si reflexele societatii abia iesite din comunism

"Piata" a aparut ca o continuare a luptei anticomuniste incepute in decembrie 1989. Opozanti ai regimului Iliescu-FSN decid sa realizeze o forma de protest neintrerupta impotriva celor care sub masca de revolutionari au conservat interesele esalonului II al securitatii si al activistilor comunisti de a ramane la putere. Acest protest disperat devine singurul lor mod de exprimare in conditiile in care televiziunea de stat si majoritatea ziarelor, aflate sub control politic, nu reflecta in nici un mod opiniile opozantilor.

Interventia brutala a politiei dupa 2 zile de blocare a circulatiei, precum si catalogarea demonstrantilor drept "golani" in parlamentul de atunci, provoaca un val de simpatie din partea populatiei care in aceeasi zi reocupa piata. Totusi numarul demonstrantilor nu depaseste cateva zeci de mii de oameni. Evenimentul care avea drept mijloc de exprimare favorabil doar ziarul "Romania libera", este reflectat deformat in media aservita celor de la putere. Participantii sunt descrisi drept fanatici legionari, neofascisti, infractori, oameni fara serviciu platiti de Ratiu, vanzatori de tara, drogati, prostituate.

In ianuarie 1990 Gregorian Bivolaru infiinteaza Miscarea de Integrare Spirituala in Absolut si impreuna cu cativa dintre discipolii sai din perioada comunista initiaza cursuri si conferinte de yoga. Curand apar si primele atacuri in presa. Viziunea spirituala tantrica asupra sexualitatii este transformata rapid de presa in "obsesii si orgii sexuale", organizatia este etichetata drept secta, iar yoghinii devin "manipulati si spalati pe creier".

Urmeaza primele abuzuri ale autoritatilor: cursurilor MISA li se refuza inchirierea unor sali de sport sau de conferinte, fara a se prezenta vreun motiv. In repetate randuri politia intra in sali in timpul cursurilor de yoga si desi nu este constatata vreo ilegalitate, participantii sunt intimidati prin retinere, filmare, inregistrarea datelor personale si interogatorii. In 1994 Gregorian Bivolaru este atacat in propria camera de hotel in Costinesti. In urma sesizarilor facute Politia nu demareaza nici un fel de cercetari. 1995 - casa lui Gregorian Bivolaru sare in aer. In urma exploziei sar usi si ferestre, inclusiv de la apartamentele vecine. In mod straniu grilajul de la baie fusese desfacut cu grija din piulitele care il fixau, teava de la aragaz fusese rupta prin indoire, iar in apartament ramasesera urme de benzina nearsa, datorita suflului exploziei.

Campanie violenta in mass media urmata de atacul autoritatilor

Ambele grupuri au reprezentat si reprezinta minoritati ce nu aveau acces in mass media pentru a putea contracara campaniile de denigrare, insotite deseori de indemnuri la linsaj public, injurii si calomnii: legionari, prostituate, vanzatori de tara, manipulati, platiti in dolari - in cazul manifestatiei din Piata Universitatii; sectanti, oameni manipulati, creiere spalate, sex in grup, bautori de urina - in cazul yoghinilor. In ambele cazuri incercarile de a difuza drepturi la replica au ramas fara rezultat.

Politia a manifestat in ambele situatii o suspecta obedienta fata de puterea politica in loc sa respecte legalitatea si a constituit cel mai adesea factorul generator de provocari si discriminare. In plus a format, impreuna cu jandarmeria, SRI si procuratura, varful de lance in atacul final care avea ca scop desfiintarea celor doua miscari.

O alta asemanare intre reprimarea demonstrantilor din Piata Universitatii si cea a yoghinilor aflati in propriile case sau ashramuri, este faptul ca mass media a fost folosita pentru a realiza o campanie justificativa a atacurilor violente si abuzive ale autoritatilor, ce aveau ca scop desfiintarea celor 2 miscari.

Prin articole, reportaje incitatoare si pline de acuzatii fantasmagorice (droguri, arme, munitie, masini de tiparit bani, prostitutie, documente legionare, organizare paramilitara), violentele, atacul si devastarea unor sedii de partide sau a ashramurilor MISA, retinerea abuziva de persoane, confiscarea sau distrugerea unor bunuri, retinerea abuziva de persoane, au primit o justificare in ochii opiniei publice adormite de mass media.

In ambele situatii putem spune ca serviciile secrete au jucat rolul principal printr-o participare masiva, infiltrare, culegere de informatii (telefoanele membrilor MISA au fost interceptate timp de 10 ani), intimidare si santaj in scopul obtinerii de acuzatii si apoi in conceptia atacului final. Ambele campanii au fost concepute si declansate astfel incat sa produca benefiicii maxime in perioada preelectorala din 1990 si 2004, chiar cu riscul de a produce efecte dezastruoase in plan extern.

Concluzie

MISA ramane astazi una dintre putinele organizatii care alaturi de informatii spirituale autentice, mai vehiculeaza si informatii pe care altii le-ar dori ascunse despre politica romaneasca si cea mondiala, din dorinta de a arata Adevarul despre societatea actuala. Acesta este si motivul pentru care s-a incercat desfiintarea ei. As putea spune ca intr-un fel, pentru mine, MISA este o continuatoare a Pietei Universitatii, un element de trezire a sufletului, a spiritualitatii autentice si a elanului transformator care va cuprinde intreaga societate romaneasca, in viitor.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu