La implinirea unui an de existenta a blogului
In urma cu un an a fost postat primul articol pe acest blog, si acest moment aniversar ar fi potrivit si pentru un mic bilant.
Ca impresie generala sunt foarte multumit de modul cum arata acest blog dupa 1 an de lucru la el, din toate punctele de vedere: cantitativ, calitativ, al aspectului grafic, al modului de prezentare si organizare a informatiilor si al diversitatii domeniilor acoperite. Nu scriu asta ca forma de lauda, ci doar ca sa punctez faptul ca avem aceste aspecte in vedere.
Ca si lipsuri cred ca ar fi: faptul ca nu reusesc sa scriu atat de mult pe cat mi-as dori, inabilitatea de a forma o echipa larga care sa contribuie regulat la acest blog (probabil in stransa legatura si cu alte defecte ale mele care se rasfrang intr-o anumita stangacie privind integrarea in colective mai largi).
Din punctul meu de vedere acest blog si-a atins cel mai inalt scop al sau daca
a ajutat fie si macar o singura persoana (autorii sai fiind inclusi) sa practice spiritual mai eficient, mai bine din punct de vedere cantitativ si calitativ. Daca informatiile de aici au avut acest rezultat fie in mod direct fie indirect, eu sunt foarte multumit. Dincolo de vorbe, mult mai importanta ramane practica spirituala. Toate opiniile pot fi intelese gresit, pot fi rastalmacite, pot fi aberant interpretate sau nu mai pot fi valabile daca se schimba punctul de vedere din care se priveste. Iar omul are libertatea de a alege, de cele mai multe ori fortat de prejudecatile si limitarile sale, punctul de vedere din care sa priveasca lucrurile, lucru care va genera reflectari dintre cele mai diverse in constiinta sa a aceluiasi aspect obiectiv. Practica spirituala corecta genereaza insa experiente care duc la dobandirea de rezultate practice cu efect profund benefic in viata de zi cu zi, si nu doar teoretice.
Consider ca este fundamental pentru un yoghin sa-si verifice corectitudinea practicii spirituale confrundandu-si rezultatele cu etaloane foarte concrete si importante:
- Poate yoghinul in urma practicii sale spirituale sa se vindece mult mai eficient datorita fortei sale spirituale si sa aiba un organism mult mai robust decat inainte, sau nu? Poate yoghinul sa-i ajute pe altii sa se vindece si sa fie mult mai sanatosi, angrenandu-si capacitatile sale spirituale?
- Este yoghinul mult mai plin de energie si vigoare decat atunci cand nu practica spiritual? Poate yoghinul sa faca pe cei din jurul sau sa fie mai plini de energie?
- Traieste yoghinul stari stenice, euforice, benefice mult mai des acum decat inainte? Poate yoghinul sa raspandeasca in jurul sau aceste stari stenice?
- Este yoghinul mai intelept acum decat inainte? Poate yoghinul sa trezeasca intelepciunea in cei din jurul sau?
- Este yoghinul in ultima instanta mult mai fericit acum, atat din punct de vedere cantitativ cat mai ales calitativ? Poate yoghinul chiar sa raspandeasca asupra celor din jurul sau aceasta fericire ajutandu-i astfel si actionand ca un veritabil model impulsionant?
Sigur ca bine si dragoste cu forta nu se fac, dar dincolo de oamenii care se incapataneaza sa ramana in rau si suferinta, exista o multime de oameni care aspira fie si inconstient spre fericirea elevata, si acestia pot fi ajutati de cel capabil. In rest aspiratiile oamenilor profani nu trebuie sa acapereze pe cercetatorul(aspirantul) spiritual, iar reciproca este la fel de valabila: oamenii grosieri si obtuzi (care se incapataneaza sa ramana astfel) nu vor intelege mare lucru din actiunile cautatorilor spirituali, fiindca asa cum zicea Iisus ei n-au "ochi de vazut, nici urechi de auzit", singura atitudine care are sens in aceasta privinta fiind sa "lasi mortii sa-si ingroape mortii" iar aspirantul spiritual sa-si vada de practica sa.
Pentru o deplina eficienta a practicii spirituale este imperios necesar ca yoghinul sa aiba in vedere actiunea pe cele doua planuri interioare aratate de Iisus:
"fiţi dar înţelepţi ca şerpii şi nevinovaţi ca porumbeii."
(Evanghelia dupa Matei, 10/16)
Atat intelepciunea cat si puritatea sufleteasca deplina sunt absolut necesare pentru o evolutie spirituala reala. A neglija unul dintre aceste doua aspecte fundamentale este in mod analog ca si cum cautatorul spiritual ar fi o pasare care incearca sa zboare cu o singura aripa: el nu s-ar ridica cu mai mult de cativa centimetri de la sol. Integrarea interioara a acestor doua calitati enumerate de Iisus face ca aspiratia spirituala a cautatorului spiritual sa se materialieze intr-un sir continuu de revelatii si trairi spirituale din ce in ce mai elevate pe care Dumnezeu le face cadou sufletului aspirantului acum pregatit.
Niciun comentariu :
Trimiteți un comentariu